סרט הדרכה – אפקטיבי יותר מתמיד

יותר ויותר חברות מעבירות את מערכי ההדרכה שלהן לסרטים מכיון שהם מובנים ואפקטיבים יותר. לטווח הארוך סרטי הדרכה הם גם יותר זולים ממערכי הדרכה רגילים. סרט הדרכה מסוגל להעביר מסר בלתי מוגבל לקהל אינסופי בכל זמן ומקום.
סרט הדרכה מטבעו הוא יותר אינפורמטיבי ומפורט מסרט תדמית ומתמקד במוצר, שירות, או נוהלים אחדים. זה לא אומר שזה אמור לבוא על חשבון היצירתיות, נהפוכו, אפשר לעשות סרטי הדרכה מרתקים.
כולנו ניסינו להבין חוברות הפעלה מסובכות של מוצרים וקיבלנו שחור בעיניים. לעומתן, סרטי הדרכה מעבירים מידע בצורה נהירה ומובנת תוך כדי שימוש בהדגמות ויזואליות, דוגמאות משוחזרות ומצולמות, אנימציה, שיחה אישית, ומקרים מהמציאות.

לפניכם שימוש בסרט הדרכה קצר המסביר בעזרת פרזנטור את מרכיבי הסרט השיווקי:

אני יכול לספר לכם שחברה מסויימת ניסתה להטמיע בקרב עובדיה את נהליה באמצעות דפים כתובים. במשך שנים תהו הדירקטורים מדוע נהלי החברה לא מחלחלים. התשובה פשוטה – אף אחד לא טרח אפילו לקרוא אותם. יש משהו יותר משעמם מקריאת נהלים כתובים? אתה מביט עליהם ומיד חש את כובד העפעפיים.
כשהכנו את סרט ההדרכה עבור הטמעת הנהלים של חברה זו, הסתמכנו על מקרים רלוונטים מהמציאות היומיומית של העובדים. העברנו את ההדרכה באמצעות סרט מותח שאיתגר את האינטלקט והרגש של העובדים ואפילו דאגנו שמספר עובדים ייקחו בו חלק. כשהסרט הוצג בפני כלל ציבור העובדים התגובה הראשונה היתה – “אפשר לראות שוב את הסרט? ”.

סרטי הדרכה מחולקים לשני תחומים. חוץ חברתי מיועד להדרכת קהל לקוחות חיצוני על מוצר או שירות ספציפי של החברה. פנים חברתי מיועד להטמעת ידע או נהלים בקרב עובדי החברה.

הערך המוסף של סרט הדרכה

-תרגום ההדרכה לשפות שונות באמצעות קריין דיבוב או כתוביות.
– תיעוד כנסים הרצאות והדרכות עובדים כך שתוכלו להציגם אח"כ באינטרנט או להקרינם כסרט.
– צירוף תקליטור הדרכה לאריזת המוצר – מגדיל את קהל הלקוחות החושש מחוברת הוראות מסובכת.
– Video Tutorials –  הדרכות וידאו נפוצות מאוד ברשת כדי לקדם שימוש בתוכנות מחשב או מוצר.